olasz-magyar két tanítási nyelvű tagozat

7629 Pécs, Dobó István u. 35-37.
06-72/539-040
kodaly.olasztagozat@gmail.com

Diákjaink beszámolója

olaszos klubdélután

2015.09.20 12:36
Olaszos klubdélután   2013. december 12-én iskolánk olasz-magyar két tanítási nyelvű tagozata – egy régi hagyományt újjáélesztve – klubestet szervezett az érdeklődők részére. Az este témája az aktuális, téli olasz ünnepek és hagyományok bemutatása volt. A megjelenő nyolcadikos tanulók...

Diákjaink beszámolója

Olasz tagozati kirándulás 2014. május 10-14.

A tavalyi tanévben tanulmányi kiránduláson vettünk részt.

Az Olasz tagozatot a 9,11, és 12 évfolyam képviselte szép számmal. (44 diák) Kísérő tanáraink Bacskay Katalin és Szörényi Ildikó tanárnők voltak.

Szombat hajnalban indultunk útnak. Az első fennakadások már az elején megkezdődtek, ugyanis nagy harcot vívtunk az ülőhelyekért, majd később pár diák elnézte az órát, így még ki sem értünk Pécsről, már késésben voltunk.

Az utazás eleje zenehallgatással és alvással kezdődött, de Nagykanizsa környékén feléledt a hátsó alakulat, és elkezdték szórakoztatni magukat és a busz többi utasát.

Utazott velünk a buszon egy idegenvezető, mi csak „Kati néninek/ mamának” hívtuk. Hihetetlen nagy tudása Mária Teréziáról és a 19 századról már akkor kiderült mikor még csak el sem hagytuk az országot.

Első fontosabb állomásunk Triestben volt, ahol egy városnézés után ellátogattunk a Miramare kastélyba.

Ha emlékeim nem csalnak, este 6-7 óra körül megérkeztünk a szállásra, Bibionéba. Gyors szoba elosztás után egyből megrohantuk a boltot az aznapi vacsorához. Volt aki egyből egy kiadós vacsorával, Bolognaival készült, volt aki a maradék szendvicseket eszegette.

Vasárnap nem kirándultunk sehová, pontosabban de, a tengerpart – szállás távolságot többször is megtettük.

Hétfőn ellátogattunk Sirmioneba, ahol a Garda tavon motorcsónakáztunk egyet (igaz ez fakultatív program volt), megnéztük a várat, valamint kacsát is etettünk! A fiúk a buszhoz vezető úton megcsodálták a luxusautókat, amik ott parkoltak. Majd, még aznap délután, megcsodáltuk a szerelmesek városát, Rómeó és Júlia otthonát, Veronát, ahol többet közt Kati mama érdekesebbnél érdekesebb történeteit hallgattuk a városról.  Láttuk a híres erkélyt, a Júlia szobrot, és sok-sok más látnivalót.

Kedd délelőtt Velencét vettük célba.  9 órán át csodálhattuk a város látványosságait, a Szent Márk teret, a Bazilikát, a gondolákat, és a rengeteg kisebbnél kisebb utcát. Este elindultunk haza. Szerda délelőtt megérkeztünk Magyarországra.

Az utazás azért volt jó, mert sok új barátság született, vagy éppen régi barátságok jöttek helyre. Személy szerint jómagam is sok olyan emberrel vagyok azóta jóban, akikkel azelőtt egy szót sem beszéltem, pedig egy tagozatra járunk, és naponta cserélünk termet, vagy sétálunk el egymás mellett a folyosón.

Reméljük, idén is hasonló utazásban lehet része az Olasz tagozatnak.

Berkes Bence 12/D

Viaggio a Bibione

2015.09.20 17:49
Il viaggio a Bibione   La mattina del 10 Maggio era piovosa e grigia, ma quarantacinque studenti della sezione italiana l'hanno considerata pure bellissima: stavamo per iniziare la gita che avevamo aspettato con ansia tutto l'anno. Dopo un viaggio abbastanza lungo siamo arrivati a...