olasz-magyar két tanítási nyelvű tagozat

7629 Pécs, Dobó István u. 35-37.
06-72/539-040
kodaly.olasztagozat@gmail.com

Volt tanulónk üzenete

2015.09.20 17:54

 Mikor középiskola választás előtt áll az ember, sok gondolat kavarog a fejében, talán nem is tudja biztosan, hogy mivel szeretne majd felnőtt korában foglalkozni. Ezzel én is így voltam akkoriban, csak abban voltam biztos, hogy gimnáziumban szeretnék továbbtanulni, majd utána egyetemre menni, hogy legyen diplomám.

Több gimnáziumon is gondolkodtam, és mivel a két tanítási nyelvű iskolákba időben előbb volt a felvételi, így hát osztályfőnököm javaslatára elmentem, és kipróbáltam magam. Felvettek, aminek nagyon örültem, annyira, hogy már máshová nem is felvételiztem, nehogy aztán ne tudjak választani a végén. Nem bántam meg, hiszen azóta tudom, hogy idegen nyelvet magas szinten elsajátítani csak kéttannyelvű iskolában lehet. Itt egy évig nem volt más dolgom, mint az olaszt tanulni, semmi nem vonta el a figyelmet és az időt a nyelvtanulásról.

A legelső év után mindenkinek büszkén újságoltam, hogy én már olaszul tanulok 5 tantárgyat. Hihetetlen eredményeket lehet elérni ezzel az intenzív nyelvtanulással, ami későbbi munkám elengedhetetlen feltétele lett. A gimnáziumi évek alatt rengeteg pozitív élményem volt, jó osztályközösség, kiváló tanárok, olasz anyanyelvűek és magyarok is, akiknek nagyon sokat köszönhetek mind a mai napig. Sok osztálytársammal és tanárommal mind a mai napig barátok vagyunk és követjük egymás életét.

Az olaszországi utazások során új barátságok és ismeretségek szövődtek, megismertük egy másik nemzet szokásait, családoknál lakva a mindennapi életet is. Nem hiába mondják, ha az ember tud egy idegen nyelvet, azzal gazdagodik: és nem csak tudással, de élményekkel is, hiszen a kommunikáció életünk alapja, ahogy már tudsz beszélgetni külföldiekkel, kitárul a világ és más látószögből is rálátsz a dolgokra. Nem utolsó sorban pedig, ha a gyönyörűséges Olaszországba utazol, nem kell félned, hogy nem tudod magad megértetni. Utazásaim során nagyon sok dicséretet kaptam olaszoktól a magas szintű nyelvtudásom miatt.

Az érettségi vizsgával akár felsőfokú nyelvvizsgát is kaphatsz, ahogy én, ami megkoronázza az 5 éves tanulást! Én érettségi után olasz nyelvtanári szakon tanultam tovább, és már az egyetem alatt dolgoztam egy cégnél, ahol használtam a nyelvtudásomat. Valamint általános iskolás diákokat korrepetáltam olaszból, amivel kiegészítettem az ösztöndíjamat. Egyetem után pedig elhelyezkedtem egy olasz tulajdonú cégnél, ahol tolmácsként és irodavezetőként dolgoztam és dolgozok mind a napi napig.

Mivel keményen dolgoztam, és folyamatosan fejlesztettem az olasz nyelvtudásomat, ezt az olaszok értékelték, és elkezdtek egymásnak ajánlani, így történt, hogy ma már 4 olasz tulajdonú cégnek dolgozom, és lett egy saját vállalkozásom is. Hivatalos üzleti ügyeket intézek nekik, tolmácsolok, utazok velük, programokat szervezek. Egyáltalán nem unatkozom és nagyon szeretem a munkámat, mert változatos és a nyelvtudásomból élek.

A mai világban ez nagy szó, büszke vagyok rá, hogy sikerült ezt elérnem.

Neked is sikerülhet, csak bele kell vágni és a dolgok megtalálnak!

Tiszta szívből ajánlom szeretett gimnáziumomat nektek! 

Halmos Tímea                                                                                               2014-09-17